Zomermuziekkamp

Musiceren, zwemmen, optreden in een kasteel, kanovaren en spelen op het dorpsplein: dat kan allemaal tijdens de Zomermuziekkampen in Frankrijk. Al sinds 2003 organiseert de Vioolschool Haarlem in de zomervakantie Zomermuziekkampen voor strijkers, in het dorpje Aubeterre-sur-Dronne (Charente) in Zuid-West Frankrijk.

Het Zomermuziekkamp is een kamermuziekweek voor violisten, altviolisten, cellisten en contrabassisten van 9 tot 20 jaar. Een groep van ongeveer 20 deelnemers studeert in verschillende combinaties van strijkensembles een aantal kamermuziekstukken in, onder begeleiding van docenten van De Vioolschool Haarlem.

Het muziekrepertoire is van klassiek tot modern. Het geheel staat onder leiding van Joretta Witvliet. Naast de repetities, orkestspel en individuele coaching wordt er gezamenlijk geluncht en zijn er activiteiten zoals zwemmen, kanovaren en creatieve workshops. Er worden aan het eind van de week een aantal concerten gegeven voor publiek, o.a. op het dorpsplein en in het kasteel van Aubeterre.

De jongere deelnemers komen met hun ouders naar Frankrijk en zorgen zelf voor logies en vervoer (bijv. camping, huisje huren). Voor de oudere deelnemers die zonder ouders komen kan in overleg logies georganiseerd worden. Overdag blijven de deelnemers op La Croix Rouge, het verblijf van de familie Witvliet in Aubeterre.

Voor deelname aan het muziekkamp is het nodig dat je je instrument goed beheerst en dat je samenspeelervaring hebt opgedaan.
Na inschrijving ontvangen de deelnemers hun muziekpartijen ruim van tevoren. De muziek moet thuis al worden ingestudeerd.

Onze vele ervaringen met muziekkampen op La Croix Rouge staan garant voor een fantastische, gezellige en onvergetelijke muziekweek in Frankrijk!

Muziekkamp 2006 Muziekkamp 2005Muziekkamp 2010